COVES DEL ROC DE L’AVI. Sant Andreu de Llavaneres (Maresme)

Cova Roc de l’Avi, 1

Situació

Sortirem des del poble de Sant Andreu de Llavaneres, direcció N, pujarem per una pista cimentada fins el parc de la Llorita, deixarem enrere el cementiri Bell, passarem pel costat de les masies de Can Cabot d’Avall i Can Cabot d’Amunt, ens desviarem per una pista de terra que surt a la nostra esquerra que ens puja al Coll de Pallares, aquí trobarem un creuament de pistes, nosaltres seguirem per la pista que surt a la nostra dreta i que puja al costat del Roc de l’Avi, que és una pedra singular que queda penjada sobre la vall, les vistes que ens ofereix son espectaculars, sota mateix trobem uns importants acumulacions de blocs granítics, just aquí s’obren les cavitats.

Coordenades UTM (ETRS89)

Roc de l’Avi nº 1

456473, 4605116. 434 m.

Roc de l’Avi nº 2

456496, 4605078, 425 m.

Terme municipal, San Andreu de Llavaneres (Maresme)

Descripció

Es tracta de dues coves formades a partir de l’espai que deixen uns grans blocs granítics recolzant-se entre ells.

La Cova nº 1 la trobem molt a prop del cim, presenta una boca de 2,50 m de amplada per 1,70 m de alt, la galeria té una longitud de 4,50 m, surt a l’exterior per una segona boca a la part de dalt.

La Cova nº 2 queda una mica més avall, té una boca triangular d’1 m per 1 m  i segueix una galeria de 3,50 m de longitud que va minvant fins a fer-se impracticable, les dues cavitats han estat objecte d’excavacions arqueològiques.

Dades

J. Cuenca. FX Samarra

GRUP D’ESPELEOLOGIA DE BADALONA (GEB)